Wil je een ingewikkeld proces op een eenvoudige manier uitleggen? Gebruik dan animatie. Door duidelijk getekende beelden en herkenbare iconen kun je een verhaal – in een korte tijd helder en duidelijk overbrengen. Daarnaast kun je een animatie heel herkenbaar maken door je eigen huisstijl te gebruiken. Denk hierbij aan je font, kleuren en iconen die je al in huis hebt.
“Objektiv begreep ons meteen en heeft vanuit onze icon library een fantastische animatie in onze huisstijl gemaakt en wat er nog niet in de library stond werd in dezelfde stijl ontworpen”
Alles wat wij doen is maatwerk, zo ook animatie!
Wij werken vanuit jouw corporate identity en daarom willen wij graag een bedrijf/organisatie uitvoerig leren kennen. Zo komen we te weten wie jullie zijn en wat de tone of voice is. Daarnaast slaan we al het materiaal dat voor jouw organisatie is ontworpen op. Dit doen wij omdat we onze klanten zo efficiënt en voordelig mogelijk de beste oplossing willen bieden. Je kunt een hoop materiaal namelijk weer gebruiken bij een volgende animatie.
Tijdens de briefing en/of kennismaking inventariseren we wat jouw wensen zijn. Heb je überhaupt wel een animatie nodig, of is er een voordelige optie te vinden waarbij we jou kunnen helpen? Wat is het doel van de animatie?
Schrijf zo kort mogelijk op (max ½ A4) wat je wil vertellen. Doe dit in spreektaal en vervolgens ook nog eens alsof je het uitlegt aan iemand die zo’n twaalf jaar oud is. Mocht je al ideeën hebben voor beeld voorstellingen, (wat zie je bij welke uitleg) schrijf deze dan ook op.
Nu wij jouw copy hebben, zijn we eigenlijk stiekem al aan het kijken naar wat er beter kan, maar eerst moeten wij inschatten hoeveel tijd wij kwijt zijn aan jouw animatie. Voordat wij dus verder gaan – maken we eerst een heel nauwkeurige inschatting van de tijd die wij kwijt zijn en vertalen dat naar een offerte. Zijn we langer bezig? Jammer voor ons… Zijn we minder lang bezig? Dan neem je de tijd die wij niet hebben gebruikt, mee naar een volgende productie.
Als jij akkoord hebt gegeven op de offerte gaan wij aan de slag met jouw copy en herschrijven deze zodat het een uitstekende (voice-over) tekst is. Daarnaast vullen wij jouw beeld voorstellingen aan in tekst en bespreken we welke animatie stijl het best bij jouw organisatie past. Uiteraard geheel volgens huisstijl. Ondertussen hebben we het ook nog over de voice-over. Hebben we er een nodig en zo ja, waar gaan we voor?
Wij ontwerpen nu een geheel storyboard. Dit sturen we naar jou toe zodat jij kunt aangeven of je akkoord bent, of dat je hier nog wat aanpassingen op wil. Bij het opsturen van het storyboard ontvang je ook wat demo’s van geschikte stemmen. Jij kunt vervolgens aangeven of er nog wat aangepast moet worden aan het storyboard en kiest een stem uit.
Zo! Het voorwerk is gedaan… Nu gaan we echt aan de slag met animeren. We maken een animatie met voice-over. De muziek en sound-effecten ontbreken nog, want je krijgt nog de kans om (hele kleine) aanpassingen aan te brengen.
Na eventuele feedback en kleine aanpassen maken wij de gehele animatie af inclusief audio, sound-effecten en muziek.
Objektiv is dé partner voor het produceren van animaties. Wij staan je bij in ieder aspect van het proces, van creatief concept tot voice overs.
Vrijblijvend meer informatie over het produceren van een animatie voor jouw organisatie? Via het onderstaande contactformulier plan je direct een gratis intake in.
*Alleen de velden met een * zijn verplicht, de overige velden helpen ons om inzicht te krijgen in het project.
Wil jij voor jouw organisatie een video, animatie, talkshow of webinar maken? Wij willen je daar bij helpen en denken graag vrijblijvend mee. Vul je gegevens in en wij nemen contact op om een gratis telefonische intake in te plannen.
Wil jij voor jouw organisatie een video, animatie, talkshow of webinar maken? Wij willen je daar bij helpen en denken graag vrijblijvend mee. Vul je gegevens in en wij nemen contact op om een gratis telefonische intake in te plannen.